Савченко О. Я. Барвистий клубок : дивись, міркуй, відповідай. - К. :ТОВ "СІТІПРІНТ",2013. - 112 с.
Видання допоможе вчителям і батькам розвивати пізнавальні здібності дітей та формувати у них основні загальнонавчальні уміння. Завдання посібника активізують життєві спостереження дітей, інтегрують навчальний матеріал з різних предметів. Малюнки, схеми, проблемні запитання, загадки, римовані запитання зацікавлюють дітей, поєднують сприймання, мислення з практичними діями.
Савченко О. Я. Розвивай свої здібності : навчальний посібник для молодших школярів. -- К. : ТОВ "СПРІНТ", 2013. - 160 с.
Савченко О. Я. Умій вчитися : навчальний посібник для молодших школярів. - К. : ТОВ "Праймдрук", 2012. - 192 с.
Школа друзів планети: Уроки для сталого розвитку : метод. посіб. для вчителів 1-2 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О. І. Пометун, А. Д. Цимбалару, О. В. Онопрієнко, І. В. Андрусенко. - Д. : "ЛІРА", 2014. - 124 с.
Уроки для сталого розвитку : метод. посіб. для вчителів 1-2 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О. І. Пометун, А. Д. Цимбалару, О. В. Онопрієнко, І. В. Андрусенко. - Д. : "ЛІРА", 2014. - 140 с.
Посібник призначений для навчання учнів курсу за вибором "Школа друзів планети" в рамках навчального предмету "Уроки для сталого розвитку" у 1-2 класах. Викладено матеріал, який сприятиме розвиткові особистості учня, формуванню в нього моделей поведінки, орієнтованих на сталий розвиток та соціальну компетентність.
КУРС ЗА ВИБОРОМ ДЛЯ 3-4 КЛАСІВ «УРОКИ ДЛЯ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ. МОЯ ЩАСЛИВА ПЛАНЕТА»
Автори: Пометун О.І., Онопрієнко О.В., Цимбалару А.Д.
Провідна ідея курсу полягає у реалізації в навчально-виховному процесі основних принципів стійкого розвитку – досягнення у звичках, поведінці та стилі повсякденного життя учнів змін, спрямованих на раціональне ставлення до використання ресурсів планети, їх свідоме заощадження.
Мета курсу – формувати в учнів сталих, екологічно врівноважених звичок і способу повсякденного життя.
Ця мета досягається шляхом реалізації завдань:
- актуалізувати та сформувати знання й уявлення учнів про стійкий розвиток та шляхи його досягнення, про причетність кожного до розв'язання проблем ресурсозбереження, навколишнього середовища й долі планети;
- формувати в учнів моделі поведінки та дій, що відповідають потребам стійкого розвитку;
- розвивати в учнів емоційно-ціннісне ставлення до проблем розвитку людської цивілізації як до особистісно важливих, а також здатності й бажання свідомо діяти для збереження довкілля і досягнення стабільного розвитку суспільства.
Методологічні засади курсу ґрунтуються на поєднанні діяльнісного, особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів.
Зміст курсу охоплює такі тематичні блоки:
3 клас
1. Вода (скорочення витрат води, зменшення її забруднення).
2. Сміття (скорочення відходів, їх вторинне використання).
3. Енергія (раціональне споживання енергії).
4 клас
1. Стосунки (гармонізація стосунків з оточуючими).
2. Рослини (піклування про рослини).
3. Покупки (зменшення кількості непотрібних покупок).
Вивчення курсу здійснюється за навчально-методичним комплектом, який складається із: навчальної програми (журнал «Початкова школа», 2011, № 6); навчального посібника для учнів 3–4 класів «Моя щаслива планета: Уроки для стійкого розвитку» (авт. Пометун О.І., Онопрієнко О.В., Цимбалару А.Д., видавництво «Освіта», 2011); методичного посібника для вчителя «Моя щаслива планета: Уроки для стійкого розвитку» (авт. Пометун О.І., Онопрієнко О.В., Цимбалару А.Д., видавництво «Освіта», 2011).
Посібник видано в рамках проекту «Освіта для сталого розвитку в дії» за підтримки уряду Королівства Швеції.