Щиро вітаємо Вас з професійним святом! Висловлюємо Вам сердечну подяку за невтомну працю, за великий талант і покликання сіяти мудрість, знання, і відданість своїй справі.
Бажаємо Вам, дорогі колеги, відчуття повноти і неповторності життя, здоров’я, невичерпних творчих сил, натхнення, щастя і довгої людської пам’яті.
Хай завжди щедрою на сходи буде освітянська нива, а в усіх Ваших починаннях будуть супутниками успіх і удача!
Видавництвом «Ранок» надруковано «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах України у 2015/2016 навчальному році», підготовлені вченими Інституту педагогіки НАПН України та спеціалістами Міністерства освіти і науки України.
У збірнику подано документи, необхідні кожному вчителю в повсякденній роботі.
Збірники будуть корисним доробком педагогам для:
– складання календарно-тематичних планів;
– адаптації підручників для 1–4 класів до чинних програм за допомогою порівняльних таблиць;
– оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до критеріїв, затверджених МОН України.
Посібники видано для вчителів початкової школи (окремо для 1, 2, 3, 4 класів).
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України став ініціатором проведення Всеукраїнської інтерактивної серпневої WEB-конференції, мета якої – організувати діалог з актуальних питань сучасної освіти між науковцями, методистами, авторами, видавцями, вчителями; ознайомити учасників з новітніми досягненнями педагогічної науки; відповісти на запитання освітян, вислухати їхні пропозиції.
Відкриття заходу відбулось 25серпня в Академії педагогічних наук України. 26 серпня 2015 року на інтерактивний зв'язок «Особливості організації навчально-виховного процесу в 2015-2016 навчальному році» з колегами – науковцями, учителями, методистами, а також батьками виходили співробітники відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України. У межах заходу відбулисьWEB-інари, метою яких було окреслення особливостей організації навчально-виховного процесу в початковій школі в умовах запровадження оновлених навчальних програм.
Перший WEB-інарвела провідний вчений у галузі дидактики початкової освіти, головний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Савченко О. Я. (Цілісність методичної системи підручників з літературного читання (2-4 кл.) 10.00– 10.30.).
Обговоренню проблем забезпечення якісної мовної освіти в початковій школі було присвячено WEB-інари, які очолили старший науковий співробітник відділу початкової освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Прищепа О. Ю. (Система роботи над формуванням графічної навички письма учнів 1-4 класів. 10.30. – 11. 00.) і науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України Вашуленко О. В. (Особливості навчання грамоти першокласників за оновленою програмою. 11.00.11.30).
Особливості математичної освіти було висвітлено у WEB-інарах, які вели докторантка Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Онопрієнко О. В. (Особливості навчання математики в 4 класі. 11.30. – 12. 00.) і науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України Листопад Н. П. (Компетентнісно орієнтоване навчання математики в 4 класі. 12.00 – 12.30.).
Проблеми формування екологічних умінь молодших школярів розглядались на WEB-інарі, який вела аспірантка Інституту педагогіки НАПН України Андрусенко І. В. (Формування екологічних умінь молодших школярів в умовах варіативності організаційних форм навчання природознавства.12.30. – 13.00).
Особливості навчання інформатики у початковій школі стали предметом дискусії на WEB-інарі, який очолив провідний науковий співробітник відділу математичної та інформативної освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат фізико-математичних наук, доцент Лапінський В. В. (Особливості навчання інформатики у початковій школі як пропедевтичного курсу. 13.00. – 13.30).
Запис вебінарів можна переглянути на сайті Інституту педагогіки НАПН України (http://undip.org.ua/) і сайті відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України (http://abc-lab.ucoz.ua/ ).
Савченко Олександра Яківна, головний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України
26серпня 2015 рокувідділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України виходить з колегами – науковцями, учителями, методистами, батьками – напедагогічний інтерактивний зв’язок «Особливості організації навчально-виховного процесу в 2015-2016 навчальному році».У межах заходу відбудуться WEBінари, підготовлені до серпневих нарад з метою окреслення особливостей організації навчально-виховного процесу в початковій школі в умовах запровадження оновлених навчальних програм.
Програма заходу:
10.00. Савченко О. Я. «Цілісність методичної системи підручників з літературного читання (2-4 кл.)»;
10.30. Прищепа О. Ю. «Система роботи над формуванням графічної навички письма учнів 1-4 класів»;
11.00. Вашуленко О. В. «Особливості навчання грамоти першокласників за оновленою програмою»;
11. 30. Онопрієнко О. В. «Особливості навчання математики в 4 класі»;
12.00. Листопад Н. П. «Компетентнісно орієнтоване навчання математики в 4 класі»;
12.30. Лапінський В. В. «Особливості навчання інформатики у початковій школіяк пропедевтичного курсу»;
13.00. Андрусенко І. В. «Формування екологічних умінь молодших школярів в умовах варіативності організаційних форм навчання природознавства».
Для участі у веб-конференції Вам треба надіслати на електронну адресу nauk_org_undip@ukr.net таку інформацію: Ваше прізвище, ім’я, по батькові та посада.
Цими сонячними днями відзначає свій день народження Алла Максимівна Лук’янець – головний редактор журналу «Початкова школа», кандидат педагогічних наук, заслужений працівник народної освіти України, добра, гарна, розумна жінка.
Відділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України щиро вітає Вас, шановна Алло Максимівно. Бажаємо Вам міцного здоров’я, невичерпної енергії та радості життя. Нехай у Вашому серці завжди буде сонячно від людської вдячності, а Ваш шлях наповненим творчістю.
Ми глибоко цінуємо нашу багаторічну співпрацю з колективом журналу і сподіваємося на подальшу плідну роботу.
Інформуємо Вас про те, що в цьому році відділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України відзначає свій 60-річний ювілей.
У зв’язку з цією подією готується спеціальний випуск журналу «Початкова школа», до якого Ви можете надіслати свої вітання, спогади та враження про нашу співпрацю тощо.
Якщо Ви маєте таке бажання, просимо надсилати підготовлені Вами матеріали і Ваше фото на електронну адресу відділу poth_osvit@ukr.net до 27 серпня 2015 р.
Будемо дуже вдячні за увагу до нас.
Інформація про презентацію спеціального випуску журналу та круглий стіл, присвячений ювілею, буде розміщено на сайті відділу http://abc-lab.ucoz.ua. Запрошуємо всіх бажаючих взяти участь у цих заходах.
20 березня 2015 рокув м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 відбувся круглий стіл «Особливості уроків української мови в умовах реалізації компетентнісного підходу», який організовано за планом роботи відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України на 2015 р. з метою впровадження результатів наукового дослідження з планової теми «Дидактичне моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі».
У межах заходу відбулась презентація результатів наукових досліджень провідного наукового співробітника Пономарьової К. І. з теми «Особливості компетентнісно орієнтованого уроку української мови в початкових класах» із наступним обговоренням проблем реалізації дидактичних вимог до компетентнісно орієнтованого уроку української мови. Проведено тренінг «Моделювання освітнього простору молодших школярів на уроках української мови», побудований за темою дослідження завідувача відділу початкової освіти Цимбалару А. Д.
У виступі було розкрито організаційну структуру компетентнісно орієнтованого уроку української мови та розкрито методику його моделювання. Під час проведення тренінгу було окреслено індивідуальні і вікові особливості учнів, які мають бути ураховані у процесі створення освітнього простору молодших школярів на уроках української мови.
За матеріалами круглого столу вироблено і прийнято методичні рекомендації щодо організації та проведення компетентнісно орієнтованого уроку української мови в початковій школі.
В умовах реалізації нових освітніх тенденцій як ніколи актуальним стає питання забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів якісною навчально-методичною літературою, а також проведення широкої просвітницької роботи. Успішне вирішення цих питань є можливим за умови співпраці всіх учасників цього процесу: науковців, методистів, вчителів, авторів навчально-методичної літератури, видавців.
З огляду на це Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України і Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів, підтримуючи ініціативу видавництва «Ранок», виступили з пропозицією провести Всеукраїнський педагогічний інтерактивний марафон «Відкриті педагогічні студії «Якісна освіта – це…», мета якого – організувати діалог з актуальних питань сучасної освіти, зокрема забезпечення шкіл якісною навчально-методичною літературою, між науковцями, методистами, авторами, видавцями, вчителями, ознайомити учасників з новітніми досягненнями педагогіки, відповісти на запитання освітян, вислухати їхні зауваження та пропозиції. Ініціативу підтримали провідні видавництва України:«Грамота», «Фірма «Інкос», «Навчальна книга – Богдан», «Алатон», «Підручники і посібники», «Літера ЛТД», «Гімназія», Видавнича група «Основа», Інформаційно-аналітична агенція «Наш час» та інші.
Відкриття педагогічного марафону відбулось 8 червня в Інституті педагогіки НАПН України. З вітальним словом виступивдиректор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України ТопузовО. М.
Першу педагогічну студію вела провідний вчений у галузі дидактики початкової освіти головний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН УкраїниБібік Н. М. (Освіта, спрямована на компетентні сні результати. 8 червня. 12.15 – 13.15.).
Такий аспект проблематики педагогічного марафону, як якість математичної освіти було висвітлено у роботі студій, яку веладокторантка Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітникОнпрієнко О. В. (Якість початкової освіти: проблеми і шляхи забезпечення. 8 червня. 13.30. – 14. 30.).
Інноваційні зміни початкової освіти та їх дидактико-методичний супровід стали предметом дискусії у студії, яку очолила завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук Цимбалару А. Д. (Освіта, яка надихає на дії, 9 червня. 13.00. – 14.00.).
На наступному тижні відбулось обговорення проблем забезпечення якісної мовної освіти в початковій школі у студії, яку вела провідний науковий співробітник відділу початкової освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Пономарьова К. І.(Досконале оволодіння учнями українською мовою як засобом навчання. 15 червня. 12.00. – 13. 00.).
16 червня працювала студія, де науковий співробітник відділу початкової освіти Листопад Н. П. розглядала проблеми створення сучасного підручника математики для початкової ланки школи (Підручник з математики – поєднання традицій та новацій. 16 червня. 13.00 – 14.00.).
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України і Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів, підтримуючи ініціативу видавництва «Ранок», виступили з пропозицією провести Всеукраїнський педагогічний інтерактивний марафон «Відкриті педагогічні студії «Якісна освіта – це…»