Відповідно до поставлених завдань у 2015 році в контексті виконання колективної теми «Дидактичне моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі» співробітниками відділу початкової освіти було:
розробленодидактико-методичні засади моделювання уроку як основної організаційної форми навчання в контексті компетентнісного підходу; теоретичні засади моделювання компетентнісно орієнтованих уроків української мови, навчання грамоти (читання) першокласників, літературного читання, математики з формування у молодших школярів обчислювальної компетентності; способів організації графіко-орфографічної навчальної діяльності молодших школярів на уроках української мови і навчальної взаємодії учнів на уроках з предмета «Я у світі»; теоретично обґрунтовано параметри моделювання освітнього простору молодших школярів в умовах варіативності організаційних форм навчання;
охарактеризовано дидактичну сутність організаційних форм навчання у початковій школі (урок, екскурсія, самостійна робота), потенціальні можливості яких щодо формування ключових і предметних компетентностей відкриваються у комплексному застосуванні шляхом цілеспрямованого створення освітнього простору молодших школярів;