П`ятниця, 17.05.2024, 11:55
Вітаю Вас Гость | RSS

ВІДДІЛ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ІНСТИТУТУ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ

Наше опитування
Чи вважаєте Ви урок найефективнішою формою навчання молодших школярів?
Всього відповідей: 32
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » Архів матеріалів

Дорогі педагоги!

Щиросердно вітаємо вас з Днем Знань, урочистим святом пізнання нового та невідомого. Нехай цей навчальний рік буде повен щастя та радості, нових звершень та приємних вражень, а Вашим вихованцям подарує нові горизонти пізнання себе і світу. Плідної Вам праці та невичерпної енергії у Вашій нелегкій роботі!

Переглядів: 604 | Додав: argentina1394 | Дата: 22.08.2016 | Коментарі (0)

23-30 серпня 2016 року Національна академія педагогічних наук України проводить для вчителів веб-конференції в режимі он-лайн трансляції. Під час цих заходів на підставі методичних рекомендацій, підготовлених МОН спільно з НАПН України, будуть висловлені поради учених академії щодо змісту загальної середньої освіти, розвантаження навчальних програм, які рекомендовані міністерством, коментарі до змісту нових підручників, що запроваджуються цього навчального року, а також ознайомлення освітян із новітніми досягненнями педагогіки. 

Дата і час проведення

Тема виступу

Доповідачі

23 серпня

11.00-12.00

 

Учені НАПН України – українським учителям: методичні поради і рекомендації щодо змісту середньої освіти, навчання і виховання учнів

Гриневич Лілія Михайлівна, міністр освіти і науки України;

Кремень Василь Григорович, президент НАПН України, доктор філософських наук, професор, академік НАН і НАПН України;

Ляшенко Олександр Іванович, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України

Топузов Олег Михайлович, директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор

 

 

23 серпня

12.15-17.00

 «Особливості організації навчально-виховного процесу в початковій школі у 2016-2017 навчальному році»

12.15 – 12.45

Соціокультурна ситуація як дидактичний ресурс модернізації уроку в початковій школі

Цимбалару Анжеліка Дмитрівна, завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник

12.45 – 13.15

Компетентнісно орієнтований урок української мови: модернізація змісту і структури

Пономарьова Катерина Іванівна, провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

13.15 – 13.45

Ефективний спосіб організації каліграфічної хвилинки на уроках української мови в 4 класі

Прищепа Ольга Юхимівна, старший науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

13.45 – 14.15

Формування досвіду читацької діяльності молодших школярів на уроках літературного читання

Мартиненко Валентина Олександрівна, провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

14.15 – 14.45

Диференційований підхід до формування навички читання на уроках навчання грамоти

Вашуленко Оксана Вікторівна, науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

15.00 – 15.30

Функції контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів у системі уроків

Онопрієнко Оксана Володимирівна, докторант Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

15.30 – 16.00

Організація обчислювальної діяльності молодших школярів

Листопад Наталія Петрівна, науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

16.00 – 16.30

Форми організації екологічної діяльності молодших школярів у процесі навчання природознавства

Андрусенко Ірина Володимирівна, науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

16.30 – 17.00

Компетентнісно орієнтований урок з предмета «Я у світі»

Бібік Надія Михайлівна, головний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України

 

Переглядів: 653 | Додав: argentina1394 | Дата: 18.08.2016 | Коментарі (0)

23–30 серпня 2016 року Національна академія педагогічних наук України проводить щорічну серпневу веб-конференцію «Учені НАПН України – українським учителям». 

Під час конференції передбачаються виступи фахівців наукових установ НАПН з актуальних питань організації навчально-виховного процесу в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах у 2016–2017 н.р., їх обговорення, а також відповіді на запитання педагогів  в онлайн режимі.

 

Дата

Час

Назва виступу

Виступаючі

23 серпня 2016 р.

11.00–12.00

Відкриття веб-конференції

«Учені НАПН України – українським учителям»

Гриневич Л. М., міністр освіти і науки України

Кремень В. Г., президент НАПН України

Ляшенко О. І., академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України

Топузов О. М., директор Інституту педагогіки НАПН України

12.15–17.00

Особливості організації навчально-виховного процесу в початковій школі у 2016–2017 навчальному році

Відділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

 

 

 

Прикріплення: Картинка 1
Переглядів: 574 | Додав: argentina1394 | Дата: 15.08.2016 | Коментарі (0)

ПРОГРАМА

 

Всеукраїнської науково-практичної конференції

 «Варіативність організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі»

19 квітня 2016 року

 

 

ЗАСНОВНИКИ КОНФЕРЕНЦІЇ

Відділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Кафедра дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ КОНФЕРЕНЦІЇ

Голови:

Топузов О. М., директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України;

Романенко М. І., ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор філософських наук, професор, академік Академії вищої школи України;

Сафонова В. В., начальник відділу освіти і науки Нікопольської міської ради.

 

Робоча група:

Цимбалару А. Д., завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук,старший науковий співробітник;

Пономарьова К. І., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

Вашуленко О. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Листопад Н. П., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Андрусенко І. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Ватковська М. Г., проректор з науково-педагогічної роботи Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філософських наук;

Віноградова О. М., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Лиховицька Г. В., завідувач методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради;

Болгаріна Л.О., методист методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

19 квітня 2016 року

09.00. – 09.30. Заїзд учасників конференції і поселення за адресою: м. Нікополь, пр. Електрометалургів , б. 1.

09.30. – 10.00. Реєстрація учасників конференції за адресою: м. Нікополь, вул. Карла Лібкнехта, б. 94.

10.00. – 12.00. Відкриття конференції (актова зала Нікопольського культурно-дозвілевого центру).

12.00. – 14. 00. Пленарне засідання.

14.00. – 15.00. Перерва.

15.00. – 17. 00. Робота секцій.

16.00. – 16.30. Перерва.

17.00. – 17.30. Підведення підсумків роботи конференції.

17.30. –18.00. Концерт за участю вихованців Будинку дитячої творчості.

18.30. Від’їзд учасників конференції.

Регламент роботи конференції:доповідь на пленарному засіданні – до 20 хвилин;виступ на секційному засідання – до 15 хвилин.

ВІДКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ

 

Вступне слово і привітання учасників конференції

Фісак А. П., міський голова

Коник О. В., заступник міського голови

Топузов О. М., директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України

Романенко М. І., ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор філософських наук, професор, академік Академії вищої школи України

Сафонова В. В., начальник відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

 

ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ

(актова зала Нікопольського культурно-дозвілевого центру).

 

Новий державний стандарт початкової освіти: проблеми наступності між дошкільною, початковою та старшою школою.

Віноградова О. М., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Освітній простір як інноваційний ресурс модернізації організаційних форм навчання в школі І ступеня

Цимбалару А. Д. завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук,старший науковий співробітник

Технологічний підхід до моделювання уроків

Савченко О. Я., головний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України

Сутність модульної структури компетентнісно орієнтованого уроку української мови в початковій школі

Пономарьова К. І., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Моделювання уроків компетентнісно орієнтованого навчання грамоти (читання) першокласників

Вашуленко О. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Моделювання уроків математики з формування у молодших школярів обчислювальної компетентності

Листопад Н. П.,науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Урочна та позаурочна навчальна діяльність як засіб формування екологічних умінь молодших школярів

Андрусенко І. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

 

 

СЕКЦІЙНІ ЗАСІДАННЯ

 

Секція 1. Конструювання освітнього простору молодших школярів в умовах варіативності організаційних форм навчання

(на базі КЗ «НСЗШ № 20»)

 

Модератори: Цимбалару А. Д., Лиховицька Г. В.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

Юркевська Н.М., директор КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20»

Концептуальні засади модернізації початкової освіти

Лотоцька А. В., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України

Дидактичне забезпечення варіативної складової типового навчального плану

Древаль Г. Ф., завідувач сектору початкової освіти Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України

Соціалізація особистості учнів початкових класів в сучасному освітньому просторі: соціально-психологічний підхід

Лиховицька Г. В.,завідувач методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

Матричний підхід до моделювання уроку з використанням засобів різноспособового учіння молодших школярів

Чернецька Т. І., докторантка Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент

Конструювання освітнього простору молодших школярів в середовищі «1 учень – 1 комп’ютер» за програмою «Росток»

Причина Л. С., учитель початкових класів КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20», вчитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, відмінник освіти України

Челпанова С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20», спеціаліст другої категорії

Спільна виховна робота школи і батьків у формуванні творчої особистості дитини

Хрущова С. В., учитель початкових класів  комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

Особистісно орієнтований підхід до навчання і виховання здібних та обдарованих дітей у контексті життєтворчої особистості

Кабанова Н. М., вчитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

 

 

 

Секція 2. Варіативність організаційних форм реалізації змісту освітньої галузі «Мови і літератури» в контексті компетентнісного підходу

(на базі КЗ НСЗШ № 20»)

 

Модератори: Пономарьова К. І., Сузанська І. В.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Гімназія № 15»

Сузанська І. В., директор КЗ «Гімназія № 15»

Реалізація базових технологій під час опрацювання художніх текстів на уроках літературного читання

Мартиненко В. О., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Організація процесу списування в першому класі – важливий фактор оволодіння орфографічною грамотністю

Прищепа О. Ю., старший науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент

Компетентнісний підхід як чинник реалізації змісту освітньої галузі мови та літератури

Бєбнєва Н. А., вчитель початкових класів КЗ «Гімназія № 15», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Різновиди нестандартних уроків української мови в початковій школі

Сивоконь О. І., заступник директора Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Києво-Святошинського району Київської області

Система мовленнєво-творчих завдань як засіб розвитку зв’язного мовлення молодших школярів

Свиридюк О. А., вчитель початкових класів Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Києво-Святошинського району Київської області

Дидактико-методичні засади інтеграції української мови з іншими навчальними предметами в початковій школі

Гайова Л. А., вчитель-методист НВК № 240 «Соціум» ліцею управлінських технологій м. Києва

Дидактичні вимоги до уроків розвитку мовлення в умовах реалізації компетентнісного підходу

Черевко І. А., заступник директора Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 Києво-Святошинського району Київської області

Зміст і місце мовленнєво-творчих завдань у структурі компетентнісно орієнтованого уроку української мови

Дронова С. В., учитель  початкових класів Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 Києво-Святошинського району Київської області

 

Секція 3. Моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

(на базі КЗ «НСЗШ № 4»)

Модератори: Листопад Н. П., Шпак О.О.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»

Полякова Н. І., директор КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»

Формування у молодших школярів обчислювальної навички письмового ділення

Скворцова С. О., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри математики та методики її навчання, ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

Урок-дослідження як засіб досягнення компетентнісних результатів навчання математики

Онопрієнко О. В, докторант Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Формування обчислювальних навичок молодших школярів на засадах компетентнісного підходу

Романишин Р. Я., доцент кафедри математичних і природничих дисциплін початкової освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», кандидат педагогічних наук

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні математики молодших школярів

Грищенко В. П., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5», спеціаліст вищої категорії, старший учитель.

Символічна синоптика на уроках математики в початковій школі

Кузьменко Н. Ю., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2»

Моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

Іващенко І. В., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6

Рефлексія навчальної діяльності як компонент структурування компетентнісно орієнтованого уроку

Пархоменко Н. Є., заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої школи № 194 «Перспектива» Оболонського району міста Києва, учитель початкових класів, учитель-методист

Організаційні форми компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

Одинцова Г. В., заступник директора з навчально-виховної роботи початкової школи комунального закладу «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня – гімназія № 39 м. Дніпродзержинська», Дніпропетровської обл.

Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів на уроках математики під час вивчення геометричного матеріалу

Гармаш Ж. В., учитель початкових класів Марганецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 з поглибленим вивченням математики у 8-11 класах Виконавчого комітету Марганецької міської ради Дніпропетровської області, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист

 

Секція 4. Моделювання організаційних форм навчання предметів «Природознавство» і «Я у світі»

(на базі КЗ «НСЗШ № 9»)

Модератори: Андрусенко І. В., Болгаріна Л.О.

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9»

Козакова Г. В., директор КЗ ««Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9»

Вибір технологій й організаційних форм роботи з впровадження комтентнісно орієнтованого підходу до навчання й виховання учнів

Болгаріна Л. О., методист методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист, відмінник освіти України

Моделювання організаційних форм навчання предметів «Природознавство» та «Я у світі»

Ассесорова С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9, спеціаліст вищої категорії , старший учитель

Костюченко В. І., заступник директора з навчально-виховної роботи,

учитель української мови та літератури комунального закладу «Нікопольська СЗШ І-ІІІ ступенів № 9»

Формування соціально-компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання

Модна Л. Г., учитель початкових класів Першотравенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Нікопольської районної ради Дніпропетровської області

Інтеграція курсу «Я у світі» з іншими предметами як засіб формування життєтворчої особистості

Іванова Л. О, вчитель початкових класів Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №119 Криворізької міської ради Дніпропетровської області

Моделювання організаційних форм навчання молодших школярів з природознавства у 4 класі

Івашина І. С., учитель початкових класів Таращанської загальноосвітньої школи №2, Київської області

Соціалізація молодших школярів на уроках «Я у світі» у спеціалізованих закладах інтернатного типу

Шабаліна Н. Д., заступник директора спеціалізованої школи-інтернату №21, м. Києва

Форми організації соціального досвіду молодших школярів у процесі навчання предмета «Я у світі»

Більська С. В., учитель початкових класів Таращанської загальноосвітньої школи №2, Київської області

Картографічне забезпечення навчального предмета «Природознавство» у початковій школі

Європіна І. О., Остроух В. І, Руденко І. С, Державне науково-виробниче підприємство «Картографія»

Компетентнісна освіта через призму моделі форм навчання предметів галузі «Суспільствознавство» у початковій школі

Степаненко С. А., вчитель початкових класів Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10

Організаційні форми компетентнісно орієнтованого навчання предметів «Природознавство» і «Я у світі»

Расторгуєва Н. Ф., заступник директора з навчально-виховної роботи початкової школи комунального закладу «НВК «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад № 3 м. Дніпродзержинська», Дніпропетровської області

 

Секція 5. Підготовка вчителя початкової школи до конструювання і реалізації варіативних організаційних форм навчання в контексті компетентнісного підходу

(на базі КЗ «НСЗШ № 4»)

Модератори: Кальник О. П. Скрипник В. І.

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4»

Скрипник В. І., директор КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Форми підготовки майбутнього вчителя початкової школи до формування в учнів цілісної картини світу

Хитра З. М., кандидат педагогічних наук, Університетський коледж

Київського університету імені Бориса Грінченка

Методичне забезпечення підготовки вчителя до конструювання і реалізації варіативних організаційних форм навчання в контексті компетентісного підходу

Скрипник В. І., директор КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Теоретична і практична підготовка учительської молоді, розвиток їх педагогічної майстерності

Кривощокова Н. В., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3»

Створення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через використання сучасних форм і методів методичної роботи

Ященко Н. І., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4»

Особливості створення презентацій лекцій з методики навчання освітньої галузі «Математика» з врахуванням психофізіологічних особливостей студентів

Гаран М. С., аспірантка Херсонського Державного університету

 

ЗАКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ

 

Прийняття методичних рекомендацій конференції

Повний огляд матеріалів можна огнянути перейшовши за посиланням

 

 

 

/11/materiali_konferenciji_novi.pdf

Переглядів: 770 | Додав: argentina1394 | Дата: 16.06.2016 | Коментарі (0)

ПРОГРАМА

 

Всеукраїнської науково-практичної конференції

 «Варіативність організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі»

19 квітня 2016 року

м. Нікополь

ЗАСНОВНИКИ КОНФЕРЕНЦІЇ

Відділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Кафедра дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ КОНФЕРЕНЦІЇ

Голови:

Топузов О. М., директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України;

Романенко М. І., ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор філософських наук, професор, академік Академії вищої школи України;

Сафонова В. В., начальник відділу освіти і науки Нікопольської міської ради.

 

Робоча група:

Цимбалару А. Д., завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук,старший науковий співробітник;

Пономарьова К. І., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

Вашуленко О. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Листопад Н. П., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Андрусенко І. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Ватковська М. Г., проректор з науково-педагогічної роботи Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філософських наук;

Віноградова О. М., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Лиховицька Г. В., завідувач методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради;

Болгаріна Л.О., методист методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

19 квітня 2016 року

09.00. – 09.30. Заїзд учасників конференції і поселення за адресою: м. Нікополь, пр. Електрометалургів , б. 1.

09.30. – 10.00. Реєстрація учасників конференції за адресою: м. Нікополь, вул. Карла Лібкнехта, б. 94.

10.00. – 12.00. Відкриття конференції (актова зала Нікопольського культурно-дозвілевого центру).

12.00. – 14. 00. Пленарне засідання.

14.00. – 15.00. Перерва.

15.00. – 17. 00. Робота секцій.

16.00. – 16.30. Перерва.

17.00. – 17.30. Підведення підсумків роботи конференції.

17.30. –18.00. Концерт за участю вихованців Будинку дитячої творчості.

18.30. Від’їзд учасників конференції.

 

 

Регламент роботи конференції:

доповідь на пленарному засіданні – до 20 хвилин;

виступ на секційному засідання – до 15 хвилин.

 

ВІДКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ

 

Вступне слово і привітання учасників конференції

Фісак А. П., міський голова

Коник О. В., заступник міського голови

Топузов О. М., директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України

Романенко М. І., ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор філософських наук, професор, академік Академії вищої школи України

Сафонова В. В., начальник відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ

(актова зала Нікопольського культурно-дозвілевого центру).

 

Новий державний стандарт початкової освіти: проблеми наступності між дошкільною, початковою та старшою школою.

Віноградова О. М., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Освітній простір як інноваційний ресурс модернізації організаційних форм навчання в школі І ступеня

Цимбалару А. Д. завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук,старший науковий співробітник

Технологічний підхід до моделювання уроків

Савченко О. Я., головний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України

Сутність модульної структури компетентнісно орієнтованого уроку української мови в початковій школі

Пономарьова К. І., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Моделювання уроків компетентнісно орієнтованого навчання грамоти (читання) першокласників

Вашуленко О. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Моделювання уроків математики з формування у молодших школярів обчислювальної компетентності

Листопад Н. П.,науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Урочна та позаурочна навчальна діяльність як засіб формування екологічних умінь молодших школярів

Андрусенко І. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

 

 

СЕКЦІЙНІ ЗАСІДАННЯ

 

Секція 1. Конструювання освітнього простору молодших школярів в умовах варіативності організаційних форм навчання

(на базі КЗ «НСЗШ № 20»)

 

Модератори: Цимбалару А. Д., Лиховицька Г. В.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

Юркевська Н.М., директор КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20»

Концептуальні засади модернізації початкової освіти

Лотоцька А. В., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України

Дидактичне забезпечення варіативної складової типового навчального плану

Древаль Г. Ф., завідувач сектору початкової освіти Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України

Соціалізація особистості учнів початкових класів в сучасному освітньому просторі: соціально-психологічний підхід

Лиховицька Г. В.,завідувач методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

Матричний підхід до моделювання уроку з використанням засобів різноспособового учіння молодших школярів

Чернецька Т. І., докторантка Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент

Конструювання освітнього простору молодших школярів в середовищі «1 учень – 1 комп’ютер» за програмою «Росток»

Причина Л. С., учитель початкових класів КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20», вчитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, відмінник освіти України

Челпанова С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20», спеціаліст другої категорії

Спільна виховна робота школи і батьків у формуванні творчої особистості дитини

Хрущова С. В., учитель початкових класів  комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

Особистісно орієнтований підхід до навчання і виховання здібних та обдарованих дітей у контексті життєтворчої особистості

Кабанова Н. М., вчитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

 

 

 

Секція 2. Варіативність організаційних форм реалізації змісту освітньої галузі «Мови і літератури» в контексті компетентнісного підходу

(на базі КЗ НСЗШ № 20»)

 

Модератори: Пономарьова К. І., Сузанська І. В.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Гімназія № 15»

Сузанська І. В., директор КЗ «Гімназія № 15»

Реалізація базових технологій під час опрацювання художніх текстів на уроках літературного читання

Мартиненко В. О., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Організація процесу списування в першому класі – важливий фактор оволодіння орфографічною грамотністю

Прищепа О. Ю., старший науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент

Компетентнісний підхід як чинник реалізації змісту освітньої галузі мови та літератури

Бєбнєва Н. А., вчитель початкових класів КЗ «Гімназія № 15», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Різновиди нестандартних уроків української мови в початковій школі

Сивоконь О. І., заступник директора Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Києво-Святошинського району Київської області

Система мовленнєво-творчих завдань як засіб розвитку зв’язного мовлення молодших школярів

Свиридюк О. А., вчитель початкових класів Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Києво-Святошинського району Київської області

Дидактико-методичні засади інтеграції української мови з іншими навчальними предметами в початковій школі

Гайова Л. А., вчитель-методист НВК № 240 «Соціум» ліцею управлінських технологій м. Києва

Дидактичні вимоги до уроків розвитку мовлення в умовах реалізації компетентнісного підходу

Черевко І. А., заступник директора Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 Києво-Святошинського району Київської області

Зміст і місце мовленнєво-творчих завдань у структурі компетентнісно орієнтованого уроку української мови

Дронова С. В., учитель  початкових класів Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 Києво-Святошинського району Київської області

 

Секція 3. Моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

(на базі КЗ «НСЗШ № 4»)

Модератори: Листопад Н. П., Шпак О.О.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»

Полякова Н. І., директор КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»

Формування у молодших школярів обчислювальної навички письмового ділення

Скворцова С. О., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри математики та методики її навчання, ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

Урок-дослідження як засіб досягнення компетентнісних результатів навчання математики

Онопрієнко О. В, докторант Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Формування обчислювальних навичок молодших школярів на засадах компетентнісного підходу

Романишин Р. Я., доцент кафедри математичних і природничих дисциплін початкової освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», кандидат педагогічних наук

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні математики молодших школярів

Грищенко В. П., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5», спеціаліст вищої категорії, старший учитель.

Символічна синоптика на уроках математики в початковій школі

Кузьменко Н. Ю., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2»

Моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

Іващенко І. В., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6

Рефлексія навчальної діяльності як компонент структурування компетентнісно орієнтованого уроку

Пархоменко Н. Є., заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої школи № 194 «Перспектива» Оболонського району міста Києва, учитель початкових класів, учитель-методист

Організаційні форми компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

Одинцова Г. В., заступник директора з навчально-виховної роботи початкової школи комунального закладу «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня – гімназія № 39 м. Дніпродзержинська», Дніпропетровської обл.

Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів на уроках математики під час вивчення геометричного матеріалу

Гармаш Ж. В., учитель початкових класів Марганецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 з поглибленим вивченням математики у 8-11 класах Виконавчого комітету Марганецької міської ради Дніпропетровської області, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист

 

Секція 4. Моделювання організаційних форм навчання предметів «Природознавство» і «Я у світі»

(на базі КЗ «НСЗШ № 9»)

Модератори: Андрусенко І. В., Болгаріна Л.О.

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9»

Козакова Г. В., директор КЗ ««Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9»

Вибір технологій й організаційних форм роботи з впровадження комтентнісно орієнтованого підходу до навчання й виховання учнів

Болгаріна Л. О., методист методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист, відмінник освіти України

Моделювання організаційних форм навчання предметів «Природознавство» та «Я у світі»

Ассесорова С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9, спеціаліст вищої категорії , старший учитель

Костюченко В. І., заступник директора з навчально-виховної роботи,

учитель української мови та літератури комунального закладу «Нікопольська СЗШ І-ІІІ ступенів № 9»

Формування соціально-компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання

Модна Л. Г., учитель початкових класів Першотравенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Нікопольської районної ради Дніпропетровської області

Інтеграція курсу «Я у світі» з іншими предметами як засіб формування життєтворчої особистості

Іванова Л. О, вчитель початкових класів Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №119 Криворізької міської ради Дніпропетровської області

Моделювання організаційних форм навчання молодших школярів з природознавства у 4 класі

Івашина І. С., учитель початкових класів Таращанської загальноосвітньої школи №2, Київської області

Соціалізація молодших школярів на уроках «Я у світі» у спеціалізованих закладах інтернатного типу

Шабаліна Н. Д., заступник директора спеціалізованої школи-інтернату №21, м. Києва

Форми організації соціального досвіду молодших школярів у процесі навчання предмета «Я у світі»

Більська С. В., учитель початкових класів Таращанської загальноосвітньої школи №2, Київської області

Картографічне забезпечення навчального предмета «Природознавство» у початковій школі

Європіна І. О., Остроух В. І, Руденко І. С, Державне науково-виробниче підприємство «Картографія»

Компетентнісна освіта через призму моделі форм навчання предметів галузі «Суспільствознавство» у початковій школі

Степаненко С. А., вчитель початкових класів Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10

Організаційні форми компетентнісно орієнтованого навчання предметів «Природознавство» і «Я у світі»

Расторгуєва Н. Ф., заступник директора з навчально-виховної роботи початкової школи комунального закладу «НВК «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад № 3 м. Дніпродзержинська», Дніпропетровської області

 

Секція 5. Підготовка вчителя початкової школи до конструювання і реалізації варіативних організаційних форм навчання в контексті компетентнісного підходу

(на базі КЗ «НСЗШ № 4»)

Модератори: Кальник О. П. Скрипник В. І.

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4»

Скрипник В. І., директор КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Форми підготовки майбутнього вчителя початкової школи до формування в учнів цілісної картини світу

Хитра З. М., кандидат педагогічних наук, Університетський коледж

Київського університету імені Бориса Грінченка

Методичне забезпечення підготовки вчителя до конструювання і реалізації варіативних організаційних форм навчання в контексті компетентісного підходу

Скрипник В. І., директор КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Теоретична і практична підготовка учительської молоді, розвиток їх педагогічної майстерності

Кривощокова Н. В., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3»

Створення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через використання сучасних форм і методів методичної роботи

Ященко Н. І., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4»

Особливості створення презентацій лекцій з методики навчання освітньої галузі «Математика» з врахуванням психофізіологічних особливостей студентів

Гаран М. С., аспірантка Херсонського Державного університету

 

ЗАКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ

 

Прийняття методичних рекомендацій конференції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переглядів: 743 | Додав: argentina1394 | Дата: 14.06.2016 | Коментарі (0)

ЗАСНОВНИКИ КОНФЕРЕНЦІЇ

Відділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Кафедра дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ КОНФЕРЕНЦІЇ

Голови:

Топузов О. М., директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України;

Романенко М. І., ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор філософських наук, професор, академік Академії вищої школи України;

Сафонова В. В., начальник відділу освіти і науки Нікопольської міської ради.

Робоча група:

Цимбалару А. Д., завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук,старший науковий співробітник;

Пономарьова К. І., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

Вашуленко О. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Листопад Н. П., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Андрусенко І. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;

Ватковська М. Г., проректор з науково-педагогічної роботи Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філософських наук;

Віноградова О. М., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Лиховицька Г. В., завідувач методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради;

Болгаріна Л.О., методист методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

19 квітня 2016 року

09.00. – 09.30. Заїзд учасників конференції і поселення за адресою: м. Нікополь, пр. Електрометалургів , б. 1.

09.30. – 10.00. Реєстрація учасників конференції за адресою: м. Нікополь, вул. Карла Лібкнехта, б. 94.

10.00. – 12.00. Відкриття конференції (актова зала Нікопольського культурно-дозвілевого центру).

12.00. – 14. 00. Пленарне засідання.

14.00. – 15.00. Перерва.

15.00. – 17. 00. Робота секцій.

16.00. – 16.30. Перерва.

17.00. – 17.30. Підведення підсумків роботи конференції.

17.30. –18.00. Концерт за участю вихованців Будинку дитячої творчості.

18.30. Від’їзд учасників конференції.

 

Регламент роботи конференції:

доповідь на пленарному засіданні – до 20 хвилин;

виступ на секційному засідання – до 15 хвилин.

ВІДКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ

 

Вступне слово і привітання учасників конференції

Фісак А. П., міський голова

Коник О. В., заступник міського голови

Топузов О. М., директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України

Романенко М. І., ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор філософських наук, професор, академік Академії вищої школи України

Сафонова В. В., начальник відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

 

ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ

(актова зала Нікопольського культурно-дозвілевого центру).

 

Новий державний стандарт початкової освіти: проблеми наступності між дошкільною, початковою та старшою школою.

Віноградова О. М., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Освітній простір як інноваційний ресурс модернізації організаційних форм навчання в школі І ступеня

Цимбалару А. Д. завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук,старший науковий співробітник

Технологічний підхід до моделювання уроків

Савченко О. Я., головний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України

Сутність модульної структури компетентнісно орієнтованого уроку української мови в початковій школі

Пономарьова К. І., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Моделювання уроків компетентнісно орієнтованого навчання грамоти (читання) першокласників

Вашуленко О. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Моделювання уроків математики з формування у молодших школярів обчислювальної компетентності

Листопад Н. П.,науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

Урочна та позаурочна навчальна діяльність як засіб формування екологічних умінь молодших школярів

Андрусенко І. В., науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України

СЕКЦІЙНІ ЗАСІДАННЯ

 

Секція 1. Конструювання освітнього простору молодших школярів в умовах варіативності організаційних форм навчання

(на базі КЗ «НСЗШ № 20»)

 

Модератори: Цимбалару А. Д., Лиховицька Г. В.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

Юркевська Н.М., директор КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20»

Концептуальні засади модернізації початкової освіти

Лотоцька А. В., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України

Дидактичне забезпечення варіативної складової типового навчального плану

Древаль Г. Ф., завідувач сектору початкової освіти Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України

Соціалізація особистості учнів початкових класів в сучасному освітньому просторі: соціально-психологічний підхід

Лиховицька Г. В.,завідувач методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради

Матричний підхід до моделювання уроку з використанням засобів різноспособового учіння молодших школярів

Чернецька Т. І., докторантка Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент

Конструювання освітнього простору молодших школярів в середовищі «1 учень – 1 комп’ютер» за програмою «Росток»

Причина Л. С., учитель початкових класів КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20», вчитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, відмінник освіти України

Челпанова С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20», спеціаліст другої категорії

Спільна виховна робота школи і батьків у формуванні творчої особистості дитини

Хрущова С. В., учитель початкових класів  комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

Особистісно орієнтований підхід до навчання і виховання здібних та обдарованих дітей у контексті життєтворчої особистості

Кабанова Н. М., вчитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20»

Секція 2. Варіативність організаційних форм реалізації змісту освітньої галузі «Мови і літератури» в контексті компетентнісного підходу

(на базі КЗ НСЗШ № 20»)

Модератори: Пономарьова К. І., Сузанська І. В.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Гімназія № 15»

Сузанська І. В., директор КЗ «Гімназія № 15»

Реалізація базових технологій під час опрацювання художніх текстів на уроках літературного читання

Мартиненко В. О., провідний науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Організація процесу списування в першому класі – важливий фактор оволодіння орфографічною грамотністю

Прищепа О. Ю., старший науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент

Компетентнісний підхід як чинник реалізації змісту освітньої галузі мови та літератури

Бєбнєва Н. А., вчитель початкових класів КЗ «Гімназія № 15», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Різновиди нестандартних уроків української мови в початковій школі

Сивоконь О. І., заступник директора Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Києво-Святошинського району Київської області

Система мовленнєво-творчих завдань як засіб розвитку зв’язного мовлення молодших школярів

Свиридюк О. А., вчитель початкових класів Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Києво-Святошинського району Київської області

Дидактико-методичні засади інтеграції української мови з іншими навчальними предметами в початковій школі

Гайова Л. А., вчитель-методист НВК № 240 «Соціум» ліцею управлінських технологій м. Києва

Дидактичні вимоги до уроків розвитку мовлення в умовах реалізації компетентнісного підходу

Черевко І. А., заступник директора Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 Києво-Святошинського району Київської області

Зміст і місце мовленнєво-творчих завдань у структурі компетентнісно орієнтованого уроку української мови

Дронова С. В., учитель  початкових класів Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 Києво-Святошинського району Київської області

Секція 3. Моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

(на базі КЗ «НСЗШ № 4»)

Модератори: Листопад Н. П., Шпак О.О.

 

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»

Полякова Н. І., директор КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»

Формування у молодших школярів обчислювальної навички письмового ділення

Скворцова С. О., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри математики та методики її навчання, ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

Урок-дослідження як засіб досягнення компетентнісних результатів навчання математики

Онопрієнко О. В, докторант Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Формування обчислювальних навичок молодших школярів на засадах компетентнісного підходу

Романишин Р. Я., доцент кафедри математичних і природничих дисциплін початкової освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», кандидат педагогічних наук

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні математики молодших школярів

Грищенко В. П., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5», спеціаліст вищої категорії, старший учитель.

Символічна синоптика на уроках математики в початковій школі

Кузьменко Н. Ю., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2»

Моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

Іващенко І. В., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6

Рефлексія навчальної діяльності як компонент структурування компетентнісно орієнтованого уроку

Пархоменко Н. Є., заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої школи № 194 «Перспектива» Оболонського району міста Києва, учитель початкових класів, учитель-методист

Організаційні форми компетентнісно орієнтованого навчання математики молодших школярів

Одинцова Г. В., заступник директора з навчально-виховної роботи початкової школи комунального закладу «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня – гімназія № 39 м. Дніпродзержинська», Дніпропетровської обл.

Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів на уроках математики під час вивчення геометричного матеріалу

Гармаш Ж. В., учитель початкових класів Марганецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 з поглибленим вивченням математики у 8-11 класах Виконавчого комітету Марганецької міської ради Дніпропетровської області, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист

 

Секція 4. Моделювання організаційних форм навчання предметів «Природознавство» і «Я у світі»

(на базі КЗ «НСЗШ № 9»)

Модератори: Андрусенко І. В., Болгаріна Л.О.

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9»

Козакова Г. В., директор КЗ ««Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9»

Вибір технологій й організаційних форм роботи з впровадження комтентнісно орієнтованого підходу до навчання й виховання учнів

Болгаріна Л. О., методист методичного кабінету відділу освіти і науки Нікопольської міської ради, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист, відмінник освіти України

Моделювання організаційних форм навчання предметів «Природознавство» та «Я у світі»

Ассесорова С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9, спеціаліст вищої категорії , старший учитель

Костюченко В. І., заступник директора з навчально-виховної роботи,

учитель української мови та літератури комунального закладу «Нікопольська СЗШ І-ІІІ ступенів № 9»

Формування соціально-компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання

Модна Л. Г., учитель початкових класів Першотравенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Нікопольської районної ради Дніпропетровської області

Інтеграція курсу «Я у світі» з іншими предметами як засіб формування життєтворчої особистості

Іванова Л. О, вчитель початкових класів Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №119 Криворізької міської ради Дніпропетровської області

Моделювання організаційних форм навчання молодших школярів з природознавства у 4 класі

Івашина І. С., учитель початкових класів Таращанської загальноосвітньої школи №2, Київської області

Соціалізація молодших школярів на уроках «Я у світі» у спеціалізованих закладах інтернатного типу

Шабаліна Н. Д., заступник директора спеціалізованої школи-інтернату №21, м. Києва

Форми організації соціального досвіду молодших школярів у процесі навчання предмета «Я у світі»

Більська С. В., учитель початкових класів Таращанської загальноосвітньої школи №2, Київської області

Картографічне забезпечення навчального предмета «Природознавство» у початковій школі

Європіна І. О., Остроух В. І, Руденко І. С, Державне науково-виробниче підприємство «Картографія»

Компетентнісна освіта через призму моделі форм навчання предметів галузі «Суспільствознавство» у початковій школі

Степаненко С. А., вчитель початкових класів Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10

Організаційні форми компетентнісно орієнтованого навчання предметів «Природознавство» і «Я у світі»

Расторгуєва Н. Ф., заступник директора з навчально-виховної роботи початкової школи комунального закладу «НВК «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад № 3 м. Дніпродзержинська», Дніпропетровської області

 

Секція 5. Підготовка вчителя початкової школи до конструювання і реалізації варіативних організаційних форм навчання в контексті компетентнісного підходу

(на базі КЗ «НСЗШ № 4»)

Модератори: Кальник О. П. Скрипник В. І.

Презентація варіативних організаційних форм навчання молодших школярів у КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4»

Скрипник В. І., директор КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Форми підготовки майбутнього вчителя початкової школи до формування в учнів цілісної картини світу

Хитра З. М., кандидат педагогічних наук, Університетський коледж

Київського університету імені Бориса Грінченка

Методичне забезпечення підготовки вчителя до конструювання і реалізації варіативних організаційних форм навчання в контексті компетентісного підходу

Скрипник В. І., директор КЗ «Нікопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Теоретична і практична підготовка учительської молоді, розвиток їх педагогічної майстерності

Кривощокова Н. В., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3»

Створення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через використання сучасних форм і методів методичної роботи

Ященко Н. І., учитель початкових класів комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4»

Особливості створення презентацій лекцій з методики навчання освітньої галузі «Математика» з врахуванням психофізіологічних особливостей студентів

Гаран М. С., аспірантка Херсонського Державного університету

 

ЗАКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ

 

Прийняття методичних рекомендацій конференції

 

Переглядів: 667 | Додав: argentina1394 | Дата: 14.06.2016 | Коментарі (0)

На базі відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України проходила практика студентів Київського університету ім. Б. Грінченка. З 11.04.2016. до 24.04.2016. вона проводилась для 31 студента денної форми навчання; з 25.04.2016. по 08.05.2016. – для 25 студентів заочної форми навчання. Практика була організована відповідно до Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затвердженого наказом МОН України від 20.12.1994 року за №351, наказу Інституту педагогіки НАПН України від 11.04.2016 року за №31-о.д.  та на підставі угоди про співробітництво з Київським університетом ім. Б. Грінченка. Практика мала на меті забезпечення організації, проведення, підведення підсумків науково-дослідної практики студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» зі спеціальності «Початкова освіта». За період практики студенти ознайомились з науково-дослідною роботою відділу за темою «Дидактичне моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі». Науковими співробітниками відділу початкової освіти було надано методичну, педагогічну допомогу студентам практикантам.


                 

Переглядів: 530 | Додав: argentina1394 | Дата: 03.06.2016 | Коментарі (0)

На базі відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України проходила практика студентів Київського університету ім. Б. Грінченка. З 11.04.2016. до 24.04.2016. вона проводилась для 31 студента денної форми навчання; з 25.04.2016. по 08.05.2016. – для 25 студентів заочної форми навчання. Практика була організована відповідно до Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затвердженого наказом МОН України від 20.12.1994 року за №351, наказу Інституту педагогіки НАПН України від 11.04.2016 року за №31-о.д.  та на підставі угоди про співробітництво з Київським університетом ім. Б. Грінченка. Практика мала на меті забезпечення організації, проведення, підведення підсумків науково-дослідної практики студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» зі спеціальності «Початкова освіта». За період практики студенти ознайомились з науково-дослідною роботою відділу за темою «Дидактичне моделювання організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі». Науковими співробітниками відділу початкової освіти було надано методичну, педагогічну допомогу студентам практикантам.


                 

Переглядів: 580 | Додав: argentina1394 | Дата: 03.06.2016 | Коментарі (0)

20 травня 2016 року в Березоворудській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Пирятинської РДА Полтавської області пройшов освітянський захід «Педагогічні гостини» на тему «Від творчого вчителя до творчого учня». Його метою передбачалося сприяти підвищенню теоретико-методичного рівня методистів РМК(ММК), вчителів початкових класів; вивчення та впровадження в практику інноваційного досвіду впровадження елементів комплексно-хвильового уроку; поширення надбань учителів у галузі формування ціннісних орієнтацій.

Учасниками заходу були науковці відділу освіти Савченко О.Я., Прищепа О.Ю., Андрусенко І.В., Онопрієнко О.В. За їх участі відбулося відзначення переможців районного експериментального міні-проекту «Маленька обдарованість»  – Донник Вікторії (вч. Зварич І.А., Пирятинський ліцей); Сергієнко Ілони (вч. Скочко І.М., Пирятинська ЗОШ І-ІІІ ст. №6); Гавриленка Костянтина (вч. Анісімова В.В., Пирятинська ЗОШ І-ІІІ ст. №6; Чабали Олексія (вч. Вірченко І.В., Пирятинська ЗОШ І-ІІ ст. №1); спостереження уроку розвитку зв’язного мовлення з використанням елементів комплексно-хвильової технології «Посади своє дерево» (учителі Андреєнко В.О., Левада А.В., Назаренко В.І. Березоворудської ЗОШ І-ІІІ ст.) і уроку з літературного читання з використанням елементів комплексно-хвильової технології «Тарасовими шляхами» (учителі Тесленко В.Б., Крамаренко Л.М., Назаренко В.І. Березоворудської ЗОШ І-ІІІ ст.); обговорення актуальних питань розвитку початкової освіти, сучасних підходів до побудови уроків на засадах компетентнісного підходу

.                       

Переглядів: 510 | Додав: argentina1394 | Дата: 31.05.2016 | Коментарі (0)

МАТЕРІАЛИ
ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ЧИТАНЬ
«МЕТОДИЧНА СПАДЩИНА М. В. БОГДАНОВИЧА:
СУЧАСНИЙ КОНТЕКСТ»
19 листопада 2015 року

МИХАЙЛО ВАСИЛЬОВИЧ БОГДАНОВИЧ.
СПОГАД ПРО НАШОГО ВЧИТЕЛЯ


Вашуленко Микола Самійлович,
академік НАПН України,
доктор педагогічних наук, професор


У цей ювілейний для нашого відділу рік хочу висловити добре слово і добру пам’ять про Михайла Васильовича БОГДАНОВИЧА, кандидата педагогічних наук (1967р.), вченого-методиста, автора підручників і навчальних посібників з математики для учнів початкових класів, методичних посібників для вчителів. Він народився 20 листопада 1925 року в м. Глухові Сумської області. Тут і пройшли його дитячі та юнацькі роки. Вісімнадцятирічним юнаком влився він у ряди захисників Батьківщини, коли почалася Велика Вітчизняна. За бойові заслуги його нагороджено медалями “За освобождение Варшавы”, “За взятие Берлина”, “За победу над Германией”.
Після демобілізації закінчив Глухівський учительський інститут (1951 р.), фізико-математичний факультет Сумського педінституту (1955 р.). Здобув базову кваліфікацію вчителя математики і фізики. З 1951 р. по серпень 1958 р. працював учителем математики в середніх школах Сумщини, а з вересня 1958 р. по серпень 1962 р. – старшим викладачем методики математики на факультеті підготовки вчителів початкових класів Глухівського педагогічного інституту, де я здобував професію вчителя початкових класів. Михайла Васильовича вирізняло з-поміж інших молодих викладачів, які нас навчали, винятково серйозне ставлення до занять. Він розпочав зі створення кабінету методики математики, до чого активно залучив нас, студентів. Кожен мав виготовити власноручно заданий ним навчальний або наочний посібник, за що виставлялася оцінка, яка бралася до уваги під час складання заліку, екзамену. Особливо чомусь запам’яталися практичні вимірювальні заняття на місцевості. Набуті на цих заняттях методичні і професійні вміння вирізняли нас, учителів початкових класів з вищою освітою, серед наших шкільних колег — випускників педагогічних училищ.
Щаслива доля звела мене з моїм глухівським учителем у Києві, де він після закінчення аспірантури очолював відділ початкового навчання в НДІ педагогіки України. Дізнавшись від наших випускників, що також працювали в Києві, про те, що я здобув другу вищу освіту, філологічну, він запропонував мені в січні 1972 р. взяти участь у конкурсі на заміщення вакантної у відділі посади молодшого наукового співробітника. Відтоді ми були завжди разом — і на роботі, і в численних відрядженнях по Україні та за рубежем, і на відпочинку. Не зважаючи на те, що спеціальності наші були різні, він продовжував залишатися моїм учителем, наставником не тільки в серйозних, наукових питаннях, а навіть і в дрібницях. А скільки цікавої інформації різного змісту я дізнавався від нього під час наших спільних “комплексних” обідів, які тоді було запроваджено в усіх ресторанах Києва! Михайло Васильович систематично відвідував театри, концертні вечори і з задоволенням ділився своїми враженнями, давав власну характеристику й оцінку відомим у ті роки виконавцям, радив нам, працівникам відділу, не пропустити той чи інший спектакль.
Без будь-якого перебільшення скажу, що такого уважного прочитання автореферату моєї кандидатської дисертації, як це зробили два мої глухівські вчителі М.В.Богданович і Й.М. Казнадзей, я не мав ні від кого.
П’ятдесят п’ять плідних літ присвятив М.В.Богданович невтомній праці на освітянській ниві. Сам як науковець він досяг чимало. У відділі початкового навчання НДІ педагогіки УРСР він піднімався по сходинках від аспіранта до завідуючого. Тут і розкрився його талант творчої людини, неабиякого керівника й організатора.
У численних педагогічних і методичних працях учений виявив і фахову майстерність, і чуття нового у педагогіці, і талант популяризатора початкової математики, її методики. Михайло Васильович не тільки навчав класоводів, як потрібно працювати з найменшими школярами, а й створював методичні посібники, підручники для вчителів та їхніх вихованців. Увесь педагогічний доробок ученого – близько 300 наукових праць, у тому числі 3 монографії, 100 методичних посібників, 7 підручників для початкової школи та 1 підручник для педагогічних закладів. У монографіях розглядаються питання математичного розвитку молодших школярів, ефективності уроку математики в початкових класах, формування вмінь учнів розв’язувати задачі, навчання виконувати арифметичні обчислення. Заслуженою популярністю користуються його “Методика розв’язування задач у початкових класах”, “Урок математики у початковій школі”, “Методика вивчення нумерації і арифметичних дій у початковій школі”, підручники з математики, навчальні посібники.
М. В. Богданович наполегливо працював у період переходу школи на новий зміст математичної освіти. Головна ідея, яку він тоді успішно здійснив, – це створення навчально-методичного комплекту з математики для всіх початкових класів: зошити з друкованою основою як допомогу учням інтенсифікувати пізнавальну діяльність збірники диференційованих завдань – щоб реалізувати індивідуально-груповий підхід до навчання дітей альбом завдань з математики – створення відповідного рівня наочної основи викладання предмета розвивальні книжки для домашнього читання учнів з математичними “цікавинками” («Математична веселка», «Математичні віночки») – з метою виховання в них інтересу до математики, розвитку кмітливості, винахідливості. Слід зазначити, що ці навчальні посібники для молодших школярів були видані українською, російською й угорською мовами, а «Математична веселка» перекладена німецькою.
Та цінність літературно-педагогічної діяльності вченого не тільки у високому науково-методичному рівні його власного доробку, а й у тому, що він стимулював до творчості багатьох учителів, своїх колег-науковців, зокрема, залучив окремих із них до створення вже згаданого методичного комплексу.
Творчу роботу М.В. Богданович успішно поєднував із організаторською і просвітницькою. Досить загадати, що він активно працював як член науково-методичної ради Міністерства освіти УРСР з проблем педагогіки і методики початкового навчання, упродовж багатьох років був головою первинної організації Педагогічного товариства УРСР при Науково-дослідному інституті педагогіки. Михайло Васильович був одним із фундаторів журналу “Початкова школа”, членом редколегії, його постійним, надзвичайно авторитетним і плідним автором. Він завжди і скрізь виявляв себе компетентним, ініціативним організатором і керівником у різних галузях педагогічної справи.
Учений щиро і безкорисливо ділився глибокими знаннями з викладачами вузів і педучилищ, з науковцями і вчителями, щедро дарував наукові ідеї та підготував 7 кандидатів педагогічних наук. З доповідями на всесоюзних і всеукраїнських науково-практичних конференціях та нарадах, з лекціями на курсах підвищення кваліфікації вчителів М.В. Богданович виступав в усіх областях України. Він був знаним фахівцем у галузі початкової математичної освіти в Інституті змісту і методів навчання АПН СРСР. Його учні-колеги працюють у багатьох педагогічних вищих навчальних закладах нашої країни, Молдавії, Білорусії.
Головними людськими рисами, які особливо яскраво вирізняли Михайла Васильовича, були щедрість і чуйність. Численні його рецензії на рукописи, наукові доповіді, творчі праці вчителів, науковців завжди були доброзичливі й тактовні. Він ніколи не був безапеляційним у своїх оцінках, навіть у найслабшій праці прагнув знайти раціональну “зернину” і не скупився на поради щодо доопрацювання й удосконалення рецензованого матеріалу. Можна тільки по-доброму заздрити невтомній праці Михайла Васильовича. Усі його учні, колеги не могли збагнути, як у нього вистачало часу та сил і на організаційну роботу, і на наукове керівництво, і на власну творчу працю, і на активний відпочинок. Щодня він накручував околицями Києва десятки кілометрів на велосипеді.
Після Урядової постанови про створення можливостей для поступового переходу на систематичне навчання дітей із шестирічного віку (1979 р.) Михайло Васильович вирішив передати свою посаду завідуючого мені, на той час уже кандидату педагогічних наук. Але він залишався активним учасником здійснення широкомасштабного педагогічного експерименту з переходу початкової школи з трирічної на чотирирічну – експеримент проходив у чотирьох районах України – Ніжинському Чернігівської обл.., Радехівському Львівської обл., Волноваському Донецької обл. і м. Орджонікідзе Дніпропетровської обл. Двічі на рік Міністерство освіти УРСР звітувало на колегії Міністерства освіти СРСР про хід і результати цього експериментально-дослідного навчання. За його авторства і наукового керівництва було створено оригінальні підручники з математики для нової початкової школи, якими користувалися і школи прибалтійських республік. У своїй роботі я намагався багато в чому наслідувати свого вчителя. Дружня, робоча, доброзичлива атмосфера в нашому відділі завжди була зразком для інших наукових підрозділів нашого Інституту.
За плідну науково-педагогічну діяльність М.В. Богдановича нагороджено орденом Трудового Червоного Прапора (1978 р.), медалями “За доблестный труд в честь 100-летия со дня рождения В.И.Ленина” та А.С. Макаренка (1976 р.), значком “Відмінник народної освіти” (1972 р.). У 1985 р. його відзначено Почесною грамотою Президії Верховної Ради УРСР. Ім’я відомого вченого і методиста занесено до Книги пошани Інституту педагогіки України.
Це була світла, творча і небайдужа до всього на Землі і в Україні людина, справжній патріот нашої держави. Світла пам’ять про видатного вченого-енциклопедиста Михайла Васильовича Богдановича назавжди залишиться в серцях його колишніх учнів і колег.

Повний збірник МАТЕРІАЛІВ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ЧИТАНЬ «МЕТОДИЧНА СПАДЩИНА М. В. БОГДАНОВИЧА: СУЧАСНИЙ КОНТЕКСТ» можна знайти за посиланням  /materiali_ped_chitan_2015.pdf

Переглядів: 1043 | Додав: argentina1394 | Дата: 28.04.2016 | Коментарі (0)

« 1 2 3 4 5 »
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz